In november 2016 heeft Marant een nieuwe locatie in Utrecht geopend. Deze locatie wordt een uitvalsbasis voor Marant Interstudie, Assessment en Interim. Het kantoor is gelegen in bedrijvencentrum V…
Datum: 11 januari 2021
Jaarlijks onderzoeken en behandelen wij honderden kinderen met lees- en spellingsproblematiek. Uiteraard vinden we het heel belangrijk om te horen hoe kinderen en hun ouders dit ervaren. Daarom maken we gebruik van vragenlijsten die het Nederlands Kwaliteitsinstituut Dyslexie (het NKD) heeft opgesteld over het onderzoek (diagnostiek) en de behandeling om de klanttevredenheid te meten.
Afgelopen jaar hebben 209 respondenten de vragenlijst over het onderzoek ingevuld, en 180 respondenten de vragenlijst over de behandeling. Hieruit komt naar voren dat 97% van de ouders Marant zou aanbevelen bij andere ouders. De diagnosten, dus de personen die de onderzoeken afnemen, krijgen gemiddeld een 8,8 en de behandelaars gemiddeld een 8,9. Marant als praktijk krijgt een 8,3 voor de onderzoeksfase en een 8,5 voor de behandelfase. Alle cijfers zijn gestegen ten opzichte van 2019. We zijn erg blij en tevreden met deze mooie cijfers!
Afgelopen jaar werden de meeste kinderen digitaal behandeld. Veel ouders gaven in de vragenlijst aan dat ze het zo fijn vonden dat de zorg doorging, ondanks corona. Sommige ouders gaven eerlijk aan dat ze van te voren niet al teveel vertrouwen hadden in digitaal behandelen, toetsen en nabespreken, maar positief verrast werden. Nog iets waar we trots op zijn!
De antwoorden van kinderen zijn overigens weinig veranderd ten opzichte van het jaar daarvoor. Zij antwoordden op de vraag ‘Wat zou je aan de behandeling willen veranderen?’ nog steeds: minder huiswerk.