Wij ondersteunen organisaties bij het herijken van de koers en brengen overzicht aan in alle bewegingen in de organisatie. We noemen dit een Schoolanalyse en doen dit vanuit co-creatie: we nemen het proces niet over, maar gaan samen met jullie aan de slag om tot (nieuwe) inzichten en passende antwoorden te komen.
Lees verderOntwikkelen van een integraal personeelsbeleidsplan of personeelsbeleid, gaan werken met competenties of het formuleren van scholingsbeleid. Dit zijn allemaal voorbeelden van belangrijke HRM-trajecten met verstrekkende gevolgen voor jouw school en medewerkers.
Lees verderNatuurlijk leren, probleemgestuurd onderwijs, zelfverantwoordelijk leren of competentiegericht onderwijs, allemaal nieuwe vormen die nieuwe, of andere eisen aan leraren en leidinggevenden stellen. Is het duidelijk over welke competenties zij daarvoor moeten beschikken?
Lees verderEen belangrijke basis voor een professionele en gezonde schoolorganisatie is het functiebouwwerk. Met een goed ingericht bouwwerk kan de school opbrengstgericht aan de juiste zaken werken met als vertrekpunt de kwaliteit van onderwijs.
Lees verderBij het inrichten van jouw organisatie en bij het ontwikkelen van functies komt onherroepelijk de beloningsvraag aan de orde: hoe groot is de bijdrage van deze functie aan de organisatie, hoe zwaar is het taken- en verantwoordelijkheidspakket en wat betekent dit voor de inschaling?
Lees verderVoor meer informatie over onze HR-diensten, HRM-beleidsadvies of voor het maken van een vrijblijvende afspraak, neem contact op met senior adviseur William van den Dries, 06 – 201 105 48 of e-mail.
Neem contact op