Home » Medewerkers » Dewi Rijks

Dewi Rijks

Directeur d.rijks@marant.nl 06 330 372 70

Dewi Rijks is directeur van Marant en vormt samen met Arend Runia de directie. Ze houdt zich onder andere bezig met strategie, beleid, planning en innovatie, voornamelijk in en binnen de Behandelpraktijk.

Dewi werkt sinds 2010 bij Marant en begon als manager van de Behandelpraktijk. Sinds 2016 maakt ze deel uit van de directie. Als directeur volgt Dewi de laatste ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden in haar vakgebied op de voet. Ze is altijd op zoek naar manieren om het nóg beter te doen. Hoe verlopen onze processen? Kunnen ze efficiënter, zodat onze behandelaars zoveel mogelijk tijd aan de kinderen kunnen besteden? Dewi is iemand die snel kan handelen en graag nieuwe dingen probeert. Daarbij staat de klant, in ons geval meestal het kind, op de eerste plek. Als alles samenvalt, het kind vooruitgang boekt en de behandelaar optimaal kan functioneren, is Dewi tevreden.

In de verbinding met het onderwijs ziet Dewi nog een uitdaging. Als een kind door Marant behandeld wordt, is het erg belangrijk dat de leerkracht en ouders ook onderdeel uitmaken van het proces. Neem onze dyslexiebehandelingen: na afloop van een behandeltraject (dat doorgaans anderhalf jaar duurt) is dyslexie helaas niet ‘over’. Een kind heeft veel vooruitgang geboekt, maar zal blijvend extra ondersteuning nodig hebben. Hierbij spelen leerkrachten en ouders een grote rol. Dewi streeft ernaar dat Marant de school en ouders ondersteunt in dit proces, zodat het kind zich optimaal kan ontwikkelen en kan blijven ontwikkelen.

De dienstverlening van Marant is vele malen breder dan de Behandelpraktijk. Zo begeleiden we bijvoorbeeld ook docenten en schoolbesturen (met Interstudie), nemen we assessments af, kunnen we voor interimkrachten zorgen en lenen we leer- en speelmaterialen uit (met EduService). Dewi brengt deze takken graag bij elkaar. Marant kan brede ondersteuning bieden aan een school of schoolorganisatie, die voor verschillende vraagstukken bij één aanbieder terecht kan. Dat is prettig voor de school en het biedt ons de mogelijkheid om een organisatie écht te leren kennen.